måndag 5 september 2011

Grouse Mountain

Idag åkte vi på en utflykt till Grouse Mountain. Jag och Tashia gick upp medan Harold och Daiel tog linbanan. De hade förberett mig på att Grouse Grind, vägen vi skulle ta upp, var ganska brant, men att den skulle vara SÅ brant, det hade jag inte förstått! Vi klättrade 853 höjdmeter på 2.9 kilometer! Det var jobbigt, men väldigt roligt! Vi spenderade en härlig dag uppe på toppen!

Jag och Tashia precis i början av Grouse Grind.
På väg upp. Inte ett enda steg på hela vägen var plant, utan vi klättrade hela tiden högre och högre upp. Titta på träden på bilden så förstår ni kanske hur brant det var :)
 Äntligen på toppen!
Efter vi ätit lunch tittade vi på en skogshuggarshow. De var otroliga! Det här höga träden tävlade de att klättra uppför, utan någon som helst säkerhetslina. På kanske 10 sekunder var de uppe och därefter tog det bara några sekunder så var de nere på marken igen :)
 Jag och The Lumberjacks
 Vi tittade på en uppvisning av fåglar, Birds of Pray.
 En stor örn!
 Bland buskarna skymtar en grizzlybjörn fram! De var gigantiska!
Jag och Harold tittar på en av linbanorna. Kan ni se glädjen hos de som åker? Och den skräckblandade förtjusningen i mina ögon? De ser så roligt ut, fast aldrig att jag skulle göra det!

Det var en så rolig dag! Jag samlar många minnen här i Vancouver :)

2 kommentarer:

  1. Vilken dag! Äventyren hopar sig. Kanske börjar det bli lite enahanda med solsken och upplevelser?
    För övrigt kan jag rapportera om regn i Östersund...
    D

    SvaraRadera
  2. kan även rappotera om ihållande regn i Norråker oxå, ser spännande ut att vara ute så här på äventyr som du är!

    /Björn

    SvaraRadera