torsdag 1 september 2011

Jag bor i ett väldigt coolt hus!

Tashia och Harold bor i ett annorlunda hus, fast annorlunda på ett häftigt sätt. Deras lägenhet ligger på övervåningen av en kyrka! Under lägenheten ligger några kontor, möteslokaler och en gympasal, och själva kyrkan ligger just bredvid. De har ingen trädgård, men en fin minneslund utanför istället :) Man behöver inte gå ut för att komma till kyrkan, utan det finns en trappa inne i huset som leder ner, så om jag vill kan jag gå in genom kyrkporten och komma upp till deras lägenhet:)

Igår gick jag och Daniel ner i kyrkan och lekte med bollen framför altaret, och lekte tittut bland kyrkbänkarna. Daniel tyckte om att vara där nere, han pratade massor för att få höra ekot av sin egen röst, och försökte fånga de färgglada ljusprickarna som blev när solen lyste in genom kyrkfönstren.

Tänk vilket häftigt hus att växa upp i!

1 kommentar:

  1. Verkligen annorlunda! Jag tycker att det känns helmysigt att bo på en kyrka! Spännande med den där gången också! Kanske en plats med gamla hemliga kammare och skatter gömda i källaren?

    SvaraRadera