torsdag 22 september 2011

Vancouver Aquarium

Idag har vi varit på ett akvarium och tittat på fiskar, delfiner, sälar och valar. Det var roligt, det var så många fiskar jag såg för första gången, typ alla :) Jag fick ett årskort dit, så nu kan jag och Daniel gå dit många gånger!
De har fiskarna lever naturligt i havet precis utanför Vancouver. Tänk vad många häftigt fiskar som finns i vattnet, men som man inte ser i vanliga fall. Kanske borde jag lära mig dyka?
 Daniel med mormor och morfar
 Maneterna var så fascinerande, fina och lite overkliga
 Genomskinliga maneter som ser ut som knappar :)
 Vi såg en show med vita valar
Har jag inte världens bästa jobb?!

4 kommentarer:

  1. Från fjälltoppar till undervattensvärld, du är noggrann i din karläggning av Vancouver! Så bra med ett årskort. Ja, jag får nog tillstå att våra dagar är lite olika. Här är det rapporter och möten. Men idag är det fredag - dagen med lite extra skimmer...

    D

    SvaraRadera
  2. Nog har du ett annorlunda liv än oss alltid. Men vi är jätteglada att du trivs så bra och att du får uppleva så mycket. Var rädd om dig och hälsa din värdfamilj.
    Regniga hösthälsningar från Farmor och Farfar.

    SvaraRadera
  3. Tur att det inte var en sån där manet du brände dig på i Nice! :) Jag tycker absolut att du ska testa att dyka, eller simma med cyklop och simfötter i alla fall! Är det fortfarande så varmt så man kan (vill) bada? :) KRAM

    SvaraRadera
  4. hoppas du får en trevlig helg, ska bli spännande att läsa om va du hittar på för spännande i helgen. Kram syster mia

    SvaraRadera