onsdag 28 september 2011

På jakt efter sjöstjärnor

Igår tog vi en promenad längs stranden och letade efter sjödjur. Det är så trevligt att bo så här nära havet!
Stranden var full av snäckor, krabbor och sjögräs
Även om det är höst här nu, värmer fortfarande solen. Fast jag gissar att det inte är så lång tid kvar som jag kan ha på mig t-shirt...
En manet ligger på stranden och väntar på att tidvattnet ska ta den tillbaka ut till havet. Jag kände lite på den, väldigt geléig :)
 När tidvattnet är ute kan man gå på havsbotten. Vi hittade mycket på stranden, men någon sjöstjärna blev det inte den här gången. Som tur är så har jag ju lång tid kvar här, så det finns många andra tillfällen att leta sjöstjärnor :)

1 kommentar:

  1. Din havsbottentur verkar vara toppen!En sjöstjärna som souvenir kan väl passa bra till advent. Eller?

    D

    SvaraRadera