lördag 24 september 2011

Stanley Park

Idag var jag i Stanley Park för första gången. Jag och Daniel tog en härlig promenad runt parken, när vädret är fint måste man ju passa på att vara ute! Stanley Park är jättestort, det är mer som en skog än en park.
 Först kom vi till en del av parken med många små dammar, näckrosor och vattenväxter.
 Vi såg många svanar som simmade i de små sjöarna.
 Första gången jag såg tvättbjörnar! De var överallt! Fast jag fick visst bara med svansarna på fotot :)
 Vi stannade till på en lekplats. Daniel tittar fundersamt på de andra barnen för att ta reda på vad man ska göra med leksakerna. Tänk vad barn lär sig mycket bara genom att härma andra!
 Vi gick på strandpromenaden runt hela parken. Vilken härlig promenadväg!
 Vi tog ett stopp vid en strand och lekte i sanden. Hur härligt är inte det? Tänk att man kan vara på stranden i slutet av september!
På eftermiddagen började det bli mulet. Här går vi under den stora Lions Gate Bridge. Ser ni hur ett av molnen ser ut som en skugga av bron, fast uppe i himlen?

Det var en fin dag, jag kommer nog tillbaka till Stanley Park snart :)

1 kommentar:

  1. Åh, vad avundsjuka vi blir när vi ser allt vackert i Canada! Vi tror vi flyttar dit vi också! Goda kolor har dom också där! Tack för brevet! Kram från Farmor och Farfar.

    SvaraRadera