lördag 17 september 2011

Fiskmarknad

Vi åkte till en mysig fiskmarknad idag. Vid kajen kunde man handla alla möjliga sorters fiskar från båtar. Bland annat fanns där sjöborrar. 
Två levande sjöborrar på en bädd av is. Man kunde se hur de rörde på taggarna...
Jag var väldigt modig idag och vågade smaka på en bit sjöborre. Man ska visst ha köttet på handen såhär.
 Slurp! Det smakade faktiskt inte så dåligt, lite salt. Men när jag googlade på det nyss fick jag reda på att det är sjöborrarnas könsorgan man äter, råa. Mmm, jag tror det räcker med att ha smakat på det en gång :)
Fiskebåtar i hamnen
Efter marknaden tog vi en promenad längs stranden och tittade på gamla fiskehus. Jag undrar om det aldrig tar slut på trevliga saker att göra här?

3 kommentarer:

  1. Ytterligare en upplevelse! Du borrar dig verkligen in i Kanadas alla hörn och hemligheter...
    Hur hamnade där?

    För kännedom kan noteras att vi vann andra pris vid Bishops Arms söndagsquizz. Dock valde vi annan kosthållning...

    D

    SvaraRadera
  2. haha kan förstå att du bara provar en gång när du vet vad det är! och att dom lever, va märkligt å köpa en levande sjöborre

    SvaraRadera