fredag 16 september 2011

Raindrops keep falling on my head

Nu har det omtalade regnet kommit hit också. Visst var det härligt med sol och värme i några veckor, men det var nästan för bra för att vara sant, det här är ju ändå Vancouver - Regnets stad. I en guidebok om Vancouver jag läste igår var första meningen: "Weather is a popular topic in Vancouver, the city gets more rain than many other cities..." Första meningen i guidebok, då regnar det mycket! Nu återstår att se hur länge regnet stannar...
Svensk som jag är låter jag inte lite regn stoppa mig från att gå ut på promenad. Tur att det finns regnskydd på barnvagen!
 Daniel hade inga regnbyxor, så jag letade upp ett torrt ställe under några träd där han fick komma ur vagnen en stund och leka. Här har han hittat några spännande stenar...
 Wow, vilken stor kotte du hittade!
Denna bild får sammanfatta gårdagen :)

1 kommentar:

  1. Vad fina foton du tar Ylva! Jättefina! Verkligen stor kotte, och söt pojke! :) Finns det mycket stora träd där borta? Kram från trött fredagsmysare i soffan! :)

    SvaraRadera