onsdag 28 september 2011

Kanada

Jag är på andra sidan jorden. Kanada ligger så långt borta. Eller är det kanske Sverige som är långt bort? Hur som helst, även om länderna ligger långt ifrån varandra är allting ändå så lika. Människorna ser likadana ut, de kör samma slags bilar, äter samma mat, lär sig samma saker på skolan. Jag kan inte förstå hur jorden har kunnat bli så liten, på bara en dag kan man ta sig till andra sidan av jordklotet, en resa som för hundra år sedan skulle tagit månader! Jag gillar Kanada, jag trivs så bra här. Jag undrar om jag gillar Kanada för dess egen skull, eller för att det påminner om Sverige? Det är svårt att veta. Något som jag vet med säkerhet är i alla fall att jag är lycklig här, jag är så glad att jag tog chansen att åka hit!

1 kommentar:

  1. VIlket bra inlägg, jag håller med vartenda ord! Visst är det konstigt!

    SvaraRadera