tisdag 29 maj 2012

Eurovision

Även om man inte bor i Europa, måste man ju ändå följa med i melodifestivalen, eller hur? Konsigt nog har ingen av de kanadensare jag pratat med hört talat om Eurovision song contest... (Kanske inte så märkligt ändå) Jag tittade i alla fall, och hejade såklart på Sverige, även om jag inte tyckte att Loreens låt var särskilt bra från början. Tvärtemot lät den lite märklig de första gångerna jag hörde den, och hennes dans var minst sagt lite distraherande. Men ju fler gånger jag hörde låten, desto bättre blev den! Och nu är den väldigt bra! Problemet med tidsskillnaden gjorde dock så att vi visste vem vinnaren var redan innan vi tittat på finalen :/ Lite trist, men bättre är såklart att Sverige vann i år och att finalen nästa år kommer vara i Globen i Stockholm! Nästa år vill jag sitta där och se finalen live! Som tur är det det inte allför långt mellan Köpenhamn och Stockholm :)


3 kommentarer:

  1. blir inte globen i stockholm, hockey vm där då, blir göteborg, malmö el annan arena i sthlm, ej bestämt ännu.

    när får vi se bilder på näromr?

    Kram syster mia

    SvaraRadera
  2. Jeg vil gerne rejse med over og se mgp... :) Så må vi håbe at Danmark klarer sig lidt bedre næste år ;)

    SvaraRadera