torsdag 10 maj 2012

Sanningen

Au pair-livet är inte alltid en dans på rosor, även om jag gärna framställer det så i bloggen. Mellan alla utflykter, äventyr och kramar med lillen är det också gråt, gnäll, blöjbyten, snuviga näsor och timmar med housework. Så fort Daniel tar sin napp, skyndar jag mig att plocka undan i köket, fylla och tömma diskmaskinen, dammsuga, sopa och tvätta kläder från en aldrig sinande tvättkorg. Om jag har tur hinner jag klart med hushållsarbetet innan han vaknar igen och får tid att vila lite, men annars är det fullt ös hela dagarna.

Nu ska ni inte ta det som att jag klagar på mitt jobb, det gör jag inte alls. Jag trivs så bra och njuter verkligen av min tid här. Men tro inte att en au pairs vardag bara är lek hela tiden, många timmar har jag också ägnat åt att vika kläder och burit omkring och försökt att trösta en skrikande och gråtande liten kille.

Precis som i resten av livet, så finns det både ups och downs

3 kommentarer:

  1. Förlåt en gammal person som uttryckt sig klumpigt. Naturligtvis menade jag inte att du bara roar dig. Jag vet hur duktig och arbetsvillig du är och att du har en massa att göra som du aldrig nämner på bloggen, det förstår jag också. Jag menade bara att du upplever så mycket därborta och att det säkert kommer att bli annorlunda nästa år. Förlåt igen! fof

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, så var det absolut inte! Känn inte så farmor! <3

      Radera
  2. I allt man gör finns för-och nackdelar, det är sant. Onekligen verkar du dock ha hittat ett land, en stad, en familj och vänner som ser till att fördelarna överväger kraftfullt och blir positiva minnen att ta med sig för hela livet. Det är verkligen någonting att uppskatta!
    För ögonblicket, med 60 timmars arbetsvecka och en rejäl förkylning kanske jag inte bara ser fördelar. Men, desto skönare blir det senare med sommar och semester. Dessutom, det finns ju alltid små "guldkorn" att njuta av. Snart blir det ett avbrott i lördagsjobbet med en kopp kaffe och om 7,5 veckor kommer en efterlängtad dotter hem!

    D

    SvaraRadera