måndag 28 maj 2012

Exakt 5 veckor kvar

Jag önskar att jag kunde få tiden att sakta ner, idag är det bara fem veckor jag har kvar i Kanada. På ett sätt ser jag fram emot att komma hem och träffa alla igen, men samtidigt vill jag inte alls åka hem!

Det är svårt att förstå att jag snart kommer vara hemma, sitta vid köksbordet och dricka te ur de orangea  tekopparna med grön insida, tillsammans med familjen i Sverige. Just nu känns det så avlägset, det är nästan lika orimligt att tänka sig en vardag i Östersund som en vardag i Kina. Inte riktigt så kanske, men nästan.

Jag är så glad över att jag ska flytta till Danmark till hösten, annars skulle det nog kännas ännu svårare att åka hem, om jag åkte hem bara för att fortsätta med samma saker som jag gjorde innan jag åkte hit. Men nu vet jag att det väntar nya äventyr, jag har ju ett helt nytt land att utforska! Men det blir nog svårt att toppa året i Kanada.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar