torsdag 17 maj 2012

Vad tar man med till en öken?

Packa... Inte direkt min starka sida... Visst ser jag fram emot helgen, det gör då verkligen! Men att packa har jag som vanligt skjutit upp till sista stund.

Men nu kan jag inte vänta längre. Fram med kläder i högar, sovsäck och pannlampa. Här ska packas! Något som jag upptäckt är väldigt bra att ha när man ska på camping, eller när man vill packa smått överhuvudtaget, är kompressionsäckar, eller stuff sacks, som man säger på engelska. I med alla kläder i påsen, dra åt några remmar och vips så har påsen krymt till en fjärdedel av vad den var tidigare. Min regnjacka, regnbyxor och kläder för fyra dagar har nu tillsammans storleken av en fotboll (nåja, kanske en något större fotboll är normalt). Att jag inte vetat om stuff sacks tidigare, de är ju super!

Men nu måste jag verkligen ta tag i packandet!


1 kommentar:

  1. Bättre åka till ett besöksmål som är en öken än att tycka att besöksmålet är öken.
    D

    SvaraRadera