söndag 13 maj 2012

Jag flyttar!

Redan från början när jag kom hit pratade familjen om att de i framtiden gärna skulle bo någon annanstans. Det visade sig att framtiden kom snabbare än jag räknat med. För ett par månader sedan så började de leta nytt hus på allvar, och de tog inte länge förrän de fastnade för ett hus. Ett tag senare var huset köpt och nycklarna fick familjen idag. Visst blir det trevligt med ett nytt hus, med egen baksida och nya omgivningar att utforska,. Men haken är att vi lämnar Vancouver, och flyttar till grannstaden Richmond... I och för sig ligger Richmond inte mer än 20-20 minuter härifrån, så det är inte så illa, men jag kommer sakna närheten till stranden, downtown, lekkompisar för Daniel och så mina vänner. Men det blir nog bra.

Imorgon kommer Tashias mamma från Ontario hit för att hjälpa oss med flytten. Det blir i alla fall trevligt, även om flytten kanske inte är lika trevlig... Jag tror att vi börjar väldigt snart med att flytta kartonger och sen så tar vi det allra sista, och våra sängar, om två veckor. Så snart är jag inte längre någon Vancouverite :/

1 kommentar:

  1. Och då får du ju en bonusmöjlighet att lära känna Richmond också!

    Apropå sommarväder. FoF försökte köra till stugan i fredags, men fick vända redan innan bron (25 m). För mycket snö...

    D

    SvaraRadera