söndag 8 januari 2012

Äntligen hemma!

Har haft en väldigt trevlig helg i Vancouver, även om jag inte gjort något speciellt. Det var roligt att träffa mina fina vänner vänner igen och bara se sig omkring i den fina staden.

Lördag morgon gjorde jag inte så mycket. Åt två frukostar, pratade med min fina värdfamilj och lekte med lille D. Mysmorgon :)
På eftermiddagen träffade jag Stine och vi bestämde oss för att ta en Skytrain-tur i regnet! Vi tog tåget genom tre städer och hoppade av på ändstationen. Där fann inte mycket att göra, så vi tog första bästa buss! Där bussen stannade (ingen aning om vilken stad vi befann oss i då)  fanns inte heller mycket att göra, så vi tog en ny buss och hoppade av vid första Starbucks vi passerade för lite varm choklad :) Efter ytterligare buss- och tågresor kom vi till slut tillbaks till Vancouver igen. En annorlunda men rolig sightseeing-tur :)
Lördagen avslutades med sushi på en konstig liten restaurang i downtown (på bilden försöker S dela på en gigantisk shrimp and asparagus-roll med pinnarna - det fanns ju ingen kniv, sa Stine, och de var på tok för stora för att äta i en tugga, och att ta en tugga i taget, det funkade inte med sega sjögräset). Gott var det i alla fall! Därefter blev det movie-night och sleep-over hos Stine. Massor av prat och skratt, som vanligt :)
På söndagen blev det en promenad med Margot längs stranden av English Bay och därefter utforskade vi West End of downtown. Tänk att det fortfarande finns så mycket nytt att se, fast jag snart varit här i fem månader!
Söndagkväll avlutades rätt så bra; med skumbad och ett par chokladpraliner. Njöt av bubblor från en glittrig kanel och äppel-badbomb från Lush som färgade badvattnet läskigt lila, fast det luktade väldigt gott, gjorde en hårinpacking och målade mina naglar. Nu är jag redo för första arbetsveckan för 2012!

3 kommentarer:

  1. Ryckte till när jag såg rubriken. Skulle det bli ett överaskningsbesök hemma i Östersund?
    Hemma visade sig dock vara Vancouver...
    Idag börjar allvaret här också, skolor och arbetsplatser startar upp efter helgerna.

    D

    SvaraRadera
  2. I Norråker visade termometern -29 grader i morse (måndag). Tur vi har ved och julklappsböcker! Men först har jag ringt runt och ställt in Bingostarten p.g.a. kylan.
    Kallt ute men ändå varma kramar till dig från fof

    SvaraRadera
  3. Nu har de äntligen hänt! :-)

    idag kom en avi med posten! så off to the coop för att hämta ut en mystisk låda fram de stora landet kanada! väl hemma så öppnades paketet med stor lust och där i hittade vi ett flertal paket :-)) vissa till oss här och andra som vi ska skicka upp till umeå och andra som Jonny får ta upp på onsdag. Vi får tacka så mycket för alla fina julklappar! lägger väl upp en bild på bloggen på min julklapp i morgon, tror pappa ska använda sin julklapp redan i morgon när han fär åt stockholm för na tucke han möte eller nanting..

    SvaraRadera