onsdag 18 januari 2012

Go Canucks Go!

Jag och Harold är nyss hemkomna från en hockeymatch med Vancouver Canucks mot Los Angeles Kings, det har varit den mest spännande kvällen på länge!
Jag var väl förberedd inför matchen, med både Canucks-tröja och en skylt med ett meddelande till Alexander Edler :)
 Under uppvärmningen just innan matchen började stod vi så nära isen man kunde komma, och fick se spelarna på nära håll. Jag höll upp min skylt så att Alex kunde se, och det gjorde han! Så väg ut från isen fick jag både ett leende och en vinkning = lycklig tjej :) Två gånger var vi med på storbildskärmen också! 
 Svenskarna i laget - Daniel Sedin, Alex Edler och Henrik Sedin
 Det var väldigt jämt mellan laget, och så spännande hela tiden!
Lots and lots of people! Jag vet inte om jag någonsin sett så mycket folk samlade på ett ställe förut, fast kanske när Lady Gaga spelade på Storsjöyran härom året? En väldigt stor stadium var Rogers Arena i alla fall! När Canucks gjorde mål, blev alla helt galna och skrek och jublande, härlig stämning fast lite galet också :) Spänningen varande ända till sista sekunden, när Los Angeles tyvärr vann på straffskott. 

I had an amazing evening, and really enjoyed the game! En upplevelse jag sent kommer glömma!

1 kommentar: