torsdag 26 januari 2012

Effektivt plugg

Gick ner till Chapters ikväll och satte mig på deras Starbucks för att göra veckans franskaläxa. Intensivt och effektivt plugg blev det, vad mycket bättre jag kan koncentrera mig utanför huset. Här hemma finns alltid så mycket annat att göra, så när jag försöker mig på läxan här kan jag inte behålla koncentrationen tillräckligt länge för att jag ska minnas vad jag läser. Men i en fotölj på Starbucks med en stor kopp chailatte gick det super att plugga! Det enda som störde koncentrationen lite var teckenspråks-konversationen vid bordet intill, det var liksom mer spännande att smygtitta på hur snabbt de tecknade till varandra än att böja verb :)

Efter en och en halvtimmes franska, belönade jag mig med en sväng på Chapters notebook-avdelning. Blev en ny liten skrivbok att ha i handväskan/blöjväskan. Har saknat en bok att skriva upp alla härliga ögonblick jag upplever här, alla små saker som D gör som får mig att le, alla konstiga eller roliga saker jag ser. Nu har jag en sådan bok, att fylla med alla små saker som tillsammans gör livet awesome!

5 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Gillar belöningen, en notebook :)

    SvaraRadera
  2. Hur många nootbooks har du nu?

    SvaraRadera
  3. Alors maintenant tu peux comprendre tout ce que je dis ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Que, si j'utilise google translate :)

      But I do understand a bit, maybe we can practise next time I see you?

      Radera