torsdag 5 januari 2012

Go Sweden go!

Sweden's Mika Zibanejad (R) celebrates with teammates Johan Larsson (C) Patrik Nemeth (12) and Victor Rask (18) after scoring the winning goal against Russia in overtime during the gold medal game of the 2012 IIHF U20 World Junior Hockey Championships in Calgary, Alberta, January 5, 2012.
Har tittat på World Junior Championships i ishockey med min värdmamma, värdmormor och värdmorfar ikväll. Efter tre perioder utan ett enda mål, vann de slutligen på övertid! Det här var nog den första hockeymatch som bevarat mitt intresse genom hela matchen, jag ville ju så gärna se Sverige vinna! Vilket de också gjorde till slut. Jag hörde att en miljon svenskar suttit uppe och tittat på finalen, det förstår jag inte - den var ju mitt i natten för er!

Nu ligger jag redan i säng, måste ladda inför en spännande dag i Toronto imorgon! Efter äventyr i Toronto flyger jag, Tash och Daniel tillbaka till Vancouver. Även om jag haft några bra veckor här, så ska det bli skönt att komma hem igen. Jag saknar Vancouver, jag saknar H, jag saknar Stine.

2 kommentarer:

  1. Congrats, Sweden!! The victory was fully deserved. I am certainly looking forward to the whole family coming home to Vancouver. See you all at the airport!
    H

    SvaraRadera
  2. Hej Ylva! Vi har inte hört av oss på ett tag för det har hänt så mycket här, med mat, fika, vedkörning och allt det där du vet.
    Men nu lördag den 7 jan 2012 är vi plötsligt ensamma igen. Anders åkte den 5/1. Björn den 6/1 och Jörgen och Hillevi i dag. Så nu är här väldigt tyst och tomt.
    Ska nu börja läsa en julklappsbok. Har saknat dig under helgen och gör det fortfarande. Tack för alla bilder och berättelser om dina äventyr. Kramar från fof

    SvaraRadera