söndag 22 januari 2012

A lovely Saturday

Har spenderat dagen shoppandes i downtown, hittade lite nya kläder till våren och besökte mina favoritaffärer; tebutiken DAVIDsTEA och bokhandeln Chapters. Jag tror inte att det i Sverige finns någon motsvarighet till Chapters, det är en stor bokaffär med alla möjliga sorters böcker, massa tidningar, läshörnor med fotöljer, och massa roliga småsaker. En sak som är speciell med affären är att man får provläsa böckerna hur mycket man vill, de uppmuntrar en till och med till att slå sig ner och läsa en tidning! Jag kan vandra omkring på Chapters i timmar, läsa alla intressanta boktitlar, bläddra i några tidningar och kika på allt spännande där. Idag fastade jag på skrivboksavdelningen, det finns så många fina note books! När jag är vuxen på riktigt och är VD på mitt egna företag (fast det är jag ju redan!) ska jag bara ha lyxiga och fina skrivböcker på kontoret, inga kollegieblock eller annat tråkigt! Om utsidan ser fin och spännande ut, blir det  ju mycket roligare att skriva!
Två nya lyxiga skrivböcker fick följa med mig hem :) En ny till min franskakurs och en till drömmar, idéer och listor. Jag gillar verkligen skrivböcker! Det är något särskilt med en alldeles ny skrivbok när alla blad är tomma. Den liksom bara väntar på att man ska skriva något! En ny bok innebär liksom en ny start.

Jag har alltid en skrivbok och penna liggandes på nattduksbordet. Ofta på kvällen när jag ligger i sängen och försöker somna, kommer jag på en massa bra idéer. Om jag inte kan skriva ner dem så är det jättesvårt att sova, då ligger jag bara och funderar på den där superbra idéen :) Men skriver jag ner mina tankar, så jag sluta tänka på det, och sedan forsätta spånandet nästa morgon istället. Fast det händer att på morgonen när jag läser igenom mina anteckningar, så märker jag att den där idén som var på bra kvällen innan faktiskt är rätt så dålig, ibland helt värdelös faktiskt :)
Min samling av skrivböcker, lyxiga brevkort och fina brevpapper är rätt så stor här i Vancouver nu, fast den är ingenting om man jämför med min samling hemma i Sverige :)

När jag kom hem efter shoppingen var ingen hemma, så jag satte på musik och passade på att baka kakor när jag hade köket för mig själv. Chewy chocolate chip oatmeal cookies blev det. Efter att T och D kommit hem lagade jag smarrig kycklingcurry till middag och rullade sedan ett oändligt antal köttbullar till middagen imorgon :) Kvällen spenderades sedan hos Margot, vi tittade på film och mumsade chips!

2 kommentarer:

  1. This bookstore sounds great and I love the notebooks, the one with the world map is my favorite. Last week I bought a notebook that looks like one of those old leatherbound books,I really like those special looking notebooks, but normaly they are way to expensive:( I got your letter a view days ago and it was quite funny when you told me when you got my Postcard, because I sent it nearly about two month ago. I'm gonig to put a letter for you in the postbox tomorrow, lets hope it's not going to take another two month to get to you

    Hugs
    Claudi

    SvaraRadera
  2. Claudi! So nice to hear from you! I while ago, maybe one or two years ago, you gave me a little notebook from the same company! It has been my favourite ever since :)

    I know that it takes a very long time for letter to come here, and to go to europe, but there s not much to do about it... I will write you a long letter soon, I have got so much to tell you!

    Lots of hugs

    SvaraRadera