fredag 13 januari 2012

Frulle

Frukosten är dagens viktigaste måltid, sägs det ju. Frukost i Kanada är inte så annorlunda mot i Sverige, kanske lite mindre här. I Sverige brukar ju de flesta äta både fil och flingor/gröt + mackor, juice och te/kaffe medan jag tror att medel-kanadensaren ofta äter en sak till frukost. Här kommer min och Daniels vecka av kanadensiska frukostar!

Måndag: Flingor (jag har granolamusli och D har cheerios) och mjölk, äppelklyftor
Tisdag: Havregrynsgröt med rivet äpple och kanel, mjölk, färska hallon
Onsdag: Yoghurt, rostad bagel med färskost och skinka, färska blåbär
Torsdag: Smoothie med banan och bär, rostad macka med jordnötssmör och hallonsylt
Fredag: Nybakad cranberry & cinnamon bagel (bakade igår kväll!), äggröra, yoghurt, vindruvor

Vad brukar ni äta till frukost?

1 kommentar:

  1. Enligt mina svenska frukostvanor så stämmer din teori :) Jag är rätt duktig på det där med frukost! Men jag måste säga att alla dina färska bär och frukter låter väldigt goa! Och baglesen låter ju underbara!! <3 Jag skulle säga att en typisk Sandra-dag börjar med en hårdbrödmacka med messmör/ost och en banan runt 4.30-tiden. Sen äter jag havregrynsgröt med hallon/blåbär/lingon/kanel och mjölk, och två stora nybakade mackor och te! Nu har jag bara en vecka kvar på Törners, så gissa om jag kommer att äta frukost!! Det är nog en av de saker jag kommer att sakna mest ^^ Vi hörs ikväll min vän!

    SvaraRadera