onsdag 11 januari 2012

Mot skolan!

 
Daniel i sin nya fina julklapps-jacka, redo att hoppa på cykelkärran för en musiklektion! Nu för tiden ser han fram emot våra cykelturer, klättrar i kärran själv och försöker sätta hjälmen på huvudet. Sötaste killen :)

Nytt år innebär skolstart, både för mig och Daniel. Min skola (valde franska igen) börjar nästa vecka, men Daniels musiklektioner började idag. Vi tog en Music Together-klass, en forskningsbaserad musikklass, där förälderns deltagande (eller au pairens!) är det viktigaste. Ni är barnens förebilder, sa fröken, om ni sjunger kommer era barn också göra det. Så alla vuxna tog i från tårna i sångerna och skakade loss rejält när vi dansade. Barnen satt mest och tittade konstigt på oss, vad höll vi egentligen på med? Roligt var det i alla fall :) Och nu har vi fått hem massa material för att utveckla Ds musikaliska förmåga, vi måste ju förbereda oss inför nästa veckans musikklass... Det är viktigt att börja den musikaliska karriärer i unga år!

1 kommentar:

  1. Ja jag säger då det. Det ska böjas i tid, det som krokigt ska bli! Gammalt ordspråk. Nu förstår jag varför jag inte kan spela något. Jag har ju aldrig fått lära mig! Passa på att träna mycket nu Ylva, när du har chansen! fof

    SvaraRadera