tisdag 24 januari 2012

Strange but quite nice anyway

Som ni antagligen vet, så bor vi i en kyrka. Bokstavligen i en kyrka, om vi går nerför trappen så är vi inne i kyrkans kontor och samlingsrum och själva kyrkorummet ligger bara i slutet av korridoren på nedervåningen. Visst är det väldigt konstigt att bo ovanpå en kyrka, och några av mina vänner här tycker jag har ett konstigt hus. Fast hittills har jag nog bara upplevt fördelar med det.jag hör mycket vacker musik, det finns en gympasal och massa rum att leka i med Daniel, och massa tanter som inte vill något hellre än att prata en stund och gulla   med pojken, så man behöver aldrig känna sig ensam. Det är körer, band och olika  grupper som övar i kyrkan på kvällarna, så det finns alltid något spännande att lyssna på. Om det är en konsert i kyrkan kan vi höra musiken på balkongen, på kvällarna när jag kommer hem från att ha träffat kompisarna och går genom kyrkan är det alltid folk där, så det känns aldrig ensamt eller läskigt.

Så nog finns det mycket bra med att bo här. Ibland när jag och D är nere i kyrkan och springer och leker tittut bland kyrkbänkarna så känner jag mig så lyckligt lottad som faktiskt får leka i en kyrka, det är nog en once-in-a-lifetime sak. Inte en chans att jag kommer kunna göra det igen! 

Men anledningen till att familjen kan bo här är att Harold är vaktmästare i kyrkan. Så för honom är det nog bara nackdelar med att bo här, på en gång han kommer hem från sitt vanliga jobb väntar nya arbetsuppgifter här, så han är i princip aldrig ledig. Exempelvis idag, så ringde de från nedervåningen och berättade att det var en vattenläcka i köket där, som de ville att H skulle fixa.
Många såna här lappar har jag skrivit nu. Alltid något nytt att fixa. 

Men Harold, om du läser det här innan du kommer hem, bli inte orolig, de har satt hinkar på golvet för vattnet att droppa i, så det var ingen brådska sa de :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar