måndag 2 april 2012

Bilder

Bilder från helgen! Jag har inte hämtat min kamera än, men Stine la upp några bilder på facebook, som jag snodde :)

Alaska och Emily tar en åktur i en räjserbil  :) I fredags gjorde jag min allra första, och antagligen också enda, Build-A-Bear! Build-A-Bear-workshops är verkliegn jättestort i Nordamerika, alla barn måste minst ha en nalle, och drömfödelsedagskalaset ska såklart vara mitt inne i en sådan affär! Build-A-Bear innebär precis som namnet antyder att man bygger ihop sin nalle själv, allt från att fylla själva nallen med vadd och lägga i ett rött sidenhjärta till att välja kläder och accessoarer. Även om det kanske är lite barnsligt, var så kul att göra min Alaska!
På söndagen visade sig Vancouver från sin bästa sida, med solsken och vårvärme! Vi passade på att åka upp i utkikstornet Vancouver Lookout, något vi sett fram emot sedan vi kom hit i höstas. Men med tanke på hur sällan det är klart väder i den här staden, har det liksom inte blivit något bra tillfälle förrän nu. När vi nu äntligen åkte upp blev vi lite snopna, för utsikten var inte alls så bra som vi föreställt oss. Vi kunde inte ens se våra hus, utan det var bara downtown man kunde se. Lite för lågt utkikstorn... Men det var fint ändå!
Downtown med en liten bit av Stanley Park i bakgrunden, och West Vancouver på andra sidan vattnet.
På promenad längs med vattnet runt Stanley Park.
Vi såg sjöstjärnor i vattnet!
Våren är med all säkerhet här! Vi kunde gå i bara t-shirt, äntligen lite värme! Ett glatt vårskutt i Stanley Park med hamnen och skyline i bakgrunden. Är det inte fint här i Vancouver? 
En tvättbjörn mumsar smörgås. Vilken vildmark som finns här va? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar