måndag 23 april 2012

geggamoja!

 På eftermiddagen har vi planerat om krukväxter, jag och Daniel. Väldigt intressant tyckte Daniel att det var, och extra kul var det att leka med vattenkannan :) Så nu är hela balkongen full med jord, vatten och en lerig blandning av de två, men vi hade i alla fall en rolig lekstund! 

Det är lite märkligt, i hela huset har vi totalt tre krukväxter. I England hade vi inga växter alls inne. Kanske är krukväxter en svensk sak, hemma hos oss i Sverige har vi då i alla fall fönstren fulla. Här finns inte ens fönsterbrädor... Vad säger ni som läser min blogg? Jag vet att ni kommer från många olika länder, hur ser det ut hos er?

3 kommentarer:

  1. :) Geggamoja även känt som maträtt i min värld! :)
    Joo i Kebnekaise där jag bor, kan jag meddela att det inte finns en endaste krukväxt så långt ögat kan nå! Jag kanske får ta med en hit i sommar... Eller ta med lite frön är nog lättare! :) KRAM

    SvaraRadera
  2. I Danmark har vi også mange potteplanter. Og det har min familie her i Canada også. Vi har faktisk rigtig mange rundt omkring i huset. Det er jo med til at give en frisk luft i rummet :)

    SvaraRadera
  3. När det är dags för omplantering (som jag inte gillar) då önskar jag att det bara funnits tre! Men när blommorna blommar då kan det aldrig bli för många! fof

    SvaraRadera