torsdag 19 april 2012

En helt vanlig dag

Alldeles bredvid min säng har jag ett fönster. Det är faktiskt rätt så händigt. Är det för varmt i sängen under duntäcket kan man bara sträcka ut armen och öppna fönstret på glänt, undrar man vilket väder det är när man vaknar på morgonen, kan ta reda på det utan att behöva lämna sängen. När jag vaknade imorse drog jag alltså som vanligt isär mina gardiner och tittade ut, som vanligt hoppades jag på en blå himmel och en nyuppstigen sol, och som vanligt möttes jag av en grå himmel och duggregn... Jag kan väl inte säga att jag är förvånad. Visst är Vancouver en väldigt vacker och härlig stad, men det är då rakt inte på grund av vädret som jag tycker så mycket om staden! 

Efter att ha kikat ut bestämde jag mig för att göra något inomhus med Daniel idag, gymnastiklek i Dunbar community centre fick det bli. Det kändes absolut som en dag för innelek! Efter frukosten googlade jag öppettider i Dunbar, men det var något fel på deras hemsida, så vi packade bara vagnen och promenerade den dryga timmen ditåt. Vi kunde ju alltid leka på lekplatsen där ett tag om vi var lite tidiga tänkte jag.

Väl där visade det sig att vi var en och en halv timme för tidiga. Det blev en lång lekstund på lekplatsen, men det hade inte Daniel något emot :) Så det blev inte så mycket med mina planer för en innelek-dag...  :)

 Vi lekte med bilar i sanden,
 kröp i tunnlar,
 klättrade i träd,
 och hoppade från stubbar...
... Sedan kunde vi äntligen gå in och leka med alla leksaker i gympasalen! Hoppborgen är nog Daniels favorit, men min är alldeles säkert rockringarna! 

1 kommentar:

  1. Rocka loss för hela slanten du, själv ska jag putsa köksfönsterna! Inte särskilt roligt förrän det är gjort! Då kan jag plötsligt se hur otroligt grant solen skiner här. Absolut inget regn i antågande, men kanske snö den kommande natten, enligt väderleksrapporten. Glad vår! fof

    SvaraRadera