torsdag 12 april 2012

The Hunger Games

Jag vet inte hur det är hemma i Sverige, men här på andra sidan havet är the Hunger Games det senaste, alla har läst böckerna och filmen har blivit en succé. Jag har läst en och en halv bok än så länge, och jag kan bara hålla med, de är verkligen bra!

Av olika anledningar blev vår wednesday-walk igår inställd, istället tog jag och Anette in till downtown och gick på bio, föga förvånande var det Hunger Games vi såg ;) En bra film, även om den inte alls kan mäta sig med boken. En massa danska/svenska fick vi prata också, det går bättre och bättre, förhoppningsvis kan jag förstå allt mina lärare säger till hösten :) Medan Daniel nappar ska jag gå ut på balkongen och ta med mig resterna av min chokladkanin från påsken och en bok - såklart blir det Catching Fire, andra boken i Hunger Games-trilogin.

2 kommentarer:

  1. I've read all the books an I really liked them, but I'm not sure if I should go and see the movie.I'm always a little sceptical, because normaly book adaptions are not as good as the book. Do you think I should go and see the movie?

    Lots of hugs
    Claudi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi Claudi!

      The movie was good, but not as good as the books. As usual with movies and books. But anyway, I think you should see it, just don't expect it to be just as great as the book.

      Lots of hugs!

      Radera