lördag 21 april 2012

Sew

Lagom till att vi kom ner till stranden idag gick solen i moln, men fast beslutna att sola la vi oss ändå ner på våra handdukar i sanden, i skydd av vinden bakom en stock. Där bakom stocken övade vi på danska och svenska, förstå varande går rätt så bra, men uttalet behövde finslipas. Stine kan nu uttala siffran sju perfekt på svenska :) Det om något borde väl innebära att hon är svensktalande?

Själv är jag lite orolig inför nästa år, hur det ska gå med min danska. Hur ska jag kunna förstå mina lärare på skolan, och hur ska jag kunna göra mig förstådd? Men med lite träning ska det nog gå vägen. Hoppas jag.


19 kommentarer:

  1. Du behøver ikke bekymre dig, google translate løser alting!

    SvaraRadera
  2. hun er sgu da ti gange bedre end google?!

    SvaraRadera
  3. du kan godt til at skrive svensk, ellers gør jeg det istedet ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. men jeg vill hellere skrive på dansk :) så jag snart kan sätta danska på min face! :P

      Radera
    2. hmm. strategien er at vi snakker svensk så :D

      Radera
  4. men jag är rätt säker på att det var danska vi skulle öva? riight?? ;)

    SvaraRadera
  5. Svar
    1. måske kan du kommer her nu alligevel?

      Radera
  6. are you trying to kill me? vill være død imorgon?

    SvaraRadera
    Svar
    1. nej, jag vill nog hellre ha en levande vän :)

      Radera
  7. det tænkte jeg nok. nu går jeg i seng for alvor. godnatt!!

    SvaraRadera
  8. 19 kommentarer!!!

    SvaraRadera