måndag 2 april 2012

Helg 2.0

Det känns nästan som att jag har haft en 20-dagars helg. Eftersom Harold och Tash båda är lärare, så har de, och därmed även jag, haft vår-lov de senaste tre veckorna. Så jag har bara jobbat ett par dagar per vecka senaste tiden. Härligt med mer fritid, men det känns också bra nu att komma in i rutinerna och få ha hela dagar med Daniel igen.

Helgen som gått var i alla fall härlig! Hann med massor, bland annat shopping i Metrotown, ett gigantiskt köpcentrum med hela 470 olika butiker, stickat på min halsduk och fikat på downtown bästa våffel-kafé, firat Margots födelsedag, ätit franska crepes, tittat på mysigaste danska filmen - Far til fire (jag förstod typ 99%, med text i och för sig, men jag är ändå väldigt nöjd :D), första-april-lurats såklart, åkt upp i utkikstornet Vancouver Lookout, gått promenad runt Stanley Park i solsken (!) och t-shirt, sett sjöstjärnor och tvättbjörnar, överätit mig på sushi och bara myst i allmänhet med finaste Stine.

Tyvärr glömde jag min kamera hos Stine, men det är inte helt otroligt att en och annan bild kommer upp senare ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar