onsdag 11 april 2012

Van Dusen Botanical Garden

På andra sidan vägen, inte mer än ett par minuters promenad härifrån ligger en gigantisk trädgård, Van Dusen, märkligt nog har jag aldrig varit där. Inte förrän nu då :) När Amanda lämnade Vancouver för att ta hem till Sverige igen, gav hon mig sitt medlemskort dit (som tur är har vi båda brunt hår och ser väl lite svenska ut ;)) Så idag passade jag och Daniel på att utforska parken!

Vi spenderade nästan två timmar där men såg ändå inte mer än hälften av trädgården, så stor är den.
 Det första jag tänkte på när jag såg den här var - Har de en gigantisk sprindel på gräsmattan?! Som tur var var det inte ingen spindel, utan en planta :)
 D visar mig var ankorna simmar
 Det var så vackert, med blommande träd och buskar överallt
 Våren är här - for sure this time!
 Vi lekte länge vid vattenfallet och kastade stenar i vattnet
 Say Cheese!
 Det var en tuff hike för att komma upp till önskekällan
 En väldigt lycklig kille provkörde en traktor
 Här fastnade vi länge
Sen gick vi till en labyrint, en riktig häcklabyrint! Min första! Daniel gick först och visade vägen, vi gick lite vilse men till slut kom vi ut igen :)

En härlig förmiddag! Hit kommer vi med all säkerhet tillbaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar