tisdag 3 april 2012

Regnskogen

Det spöregnar just nu. Inte bara just nu förresten, regnet har öst ner ända sedan jag vaknade imorse. Det är konstigt det där, att här i Vancouver verkar regnet aldrig ta slut. Det kan regna veckor i sträck. På grund av vädret hittade vi inte på några större äventyr idag, utan vi nöjde oss med att åka till Chapters (bästa bokaffären!) med Margot och hennes Daniel för att leka och läsa några böcker på deras barnavdelning. 

Allt regn som öser ner gör att vi har regnskogsklimat här. Det tycker jag är lite häftigt! Att skogen vi promenerar i faktiskt är en regnskog! I och för sig inte en tropisk regnskog med palmer, bananplantor och papegojor som flyger omkring, men ändå. En regnskog! All fukt gör att träden kan växa sig rejält höga! Högsta tallen i Stanley Park ska vara 99 meter lång! Det är högt! Men det trädet har jag inte sett än, en viss vän jag har tycker inte att höga träd är något särskilt intressant att titta på... Men innan jag åker hem ska jag ha sett den tallen! Och kanske klättrat upp i den ;)

Bilder på ett annat stort träd i Shannon Falls, nära Squamish, tagna för två veckor sedan.


1 kommentar: