söndag 18 december 2011

Can life be better than this?

Har en super-weekend med Stine i Whistler! Whistler är en otroligt mysig by, med bergen alldeles intill och massa saker att göra. Ibland undrar jag om man verkligen kan ha det så här bra!? Har nyss ätit frukost i sängen; crepes med jordgubbar och blåbär, takeout från ett litet franskt kafé i närheten. Mys på hög nivå, blandat med äventyr. Det här är nog en av de bästa helgerna jag någonsin haft!
Medan Stine sover en stund till, så tog jag med mig datorn och gick till Blenz, för en kopp te och lite datortid. Har världens bästa utsikt just nu, solen skiner utanför fönstret och bergstopparna lyster vita mot den blå himlen. Idag väntar en toppendag!

Några bilder från helgen hittills:
Shopping! Letar man outdoor-grejer finns det nog inget bättre ställe än Whistler
 Igår eftermiddag testade vi snowshoeing!
 På kvällen tog jag och Stine kabinbanan upp till en tubepark. Vi åkte tubes-typ ringar, nedför olika banor. Jättesnabbt och jättekul! Efter bus i snön var det skönt med en stund i hotellets hot tub när vi kom hem :)

På natten testade vi slalombackarna, fast med pulka :) Vet inte riktigt om det var tillåtet, men oj så kul det var!

Canada is amazing!

1 kommentar:

  1. Äntligen mysiga vinterbilder! Ser ut som jag får göra en avstickare till Whistler vid nästa Kanada-besök...
    Verkar vara en skön kombination med vinteraktiviteter och urbant serviceutbud.
    Dock - ett varnande finger från en åldrande fader: Inga pulkaåk i nattstängda pister! Åtminstone i Sverige en synnerligen olycksdrabbad aktivitet.

    Nåja, ser med spänning fram emot ytterligare lockande Whistlerbilder!

    D

    SvaraRadera