torsdag 29 december 2011

Det snöar!

När jag vaknade på ondagsmorgonen och tittade ut genom fönstret blev jag så glad! Solen strålande från en klarblå himmel och marken och skogen var alldeles vit, det hade snöat hela natten! Det var nog den bästa julklappen jag kunde få; snö!
Efter frukosten gick vi ut och lekte i snön och åkte pulka. Bästa förmiddagen på länge!
Mina favorit-kanadensare :)
Vacker utsikt vid sjön
Jag testade konståkningsskidskor för första gången igår! Lite vingligt, men roligt!
Tashias bror lärde mig stanna, här visar vi upp våra stopp-kunskaper :)
Vi tog en sightseeing-tur i närbelägna byn Port Carling. Den här bilden är uppbyggd av massa små fotografier av folk som bott här
Vackra vyer
Fotspår på bryggan, äntligen vinter!
Den första riktiga isbjörnen jag klappat! 17.000 dollar kostade den här "mattan", ca 115 000 svenska kronor...
På kvällen tog jag, H och T en promenad i mörkret, det var så fint! Jag hade aldrig sett så många stjärnor förut, himlen var alldeles full av dem! Stjjärnbilden på bilden är "the big dipper", alltså samma som karlavagnen i Sverige. Tänk att himlen ser likadan ut här, fast jag är så långt hemifrån. Det är lite konstigt, fast roligt. Vi tog också ett natt-race i pulkabacken, gissa vem som vann? ;)

Ännu en mysig och väldigt rolig dag i familjens stuga! Jag vill aldrig åka härifrån :)

1 kommentar:

  1. Hej Ylva! :)
    Först och främst vill jag bara säga att du gör ett toppen jobb med din blogg. Verkligen kul att läsa om allt du gör! :)
    Började läsa din blogg för snart 2 månader sedan. Nu tänkte jag fråga om du har lust att hjälpa mig.. Är för tillfället au pair i England, men är nu väldigt sugen på att påbörja ett nytt äventyr, i Canada! :) Vad ska man tänka på när man åker till Canada som au pair? Har du några tips? :)

    Tack på förhand!
    Kramar, Amanda

    SvaraRadera