torsdag 15 december 2011

Julkonsert!

Igår åkte Daniel och jag till Harolds skola för att titta på julkonsert. Harold är band-lärare, och igår var hans bands första konsert. Jag vet inte vem som var mest nervös, eleverna eller H... Allt gick som tur var fint :)
Daniel gillade också konserten, även om han inte förstod vad hans pappa gjorde så långt borta eller varför han inte kunde gå fram till honom. Han stod och dansade till musiken, klappade händerna och pekade på Harold. Söta lille D!
 H dirigerar bandet
Det fanns roliga stolar att leka tittut i :)

Det var roligt att se Harold som lärare, och att se hans skola. Skolorna här skiljer sig en del från Sverige, klassrummen är mindre, består bara av ett rum, och lärarens skrivbord och kontor är inne i klassrummet. Jag gillar skolor, det är alltid en speciell känsla i en skola. Det är liksom som att lusten att lära, vetgirigheten och barnens entusiasm sitter i väggarna. Jag ser verkligen fram emot den dagen då jag har min egen klass :)

Efter skolan åkte vi till en tant och gick på en cristmas-tour i hennes lägenhet. Det var bland det konstigaste jag någonsin gjort! Hon hade dekorerat sin lägenhet till max, det var tusentals tomtar och juldekorationer av alla möjliga slag där inne! Först fick vi blunda, hålla varandra i handen och på led gå in i hennes sovrum. Sängen var täckt av ett berg av tomteluvor i olika modeller, som vi skulle ta på oss. Sedan skulle vi i sovrummet leta reda på 11 miniatyrtomtar gömda bland massa andra juldekorationer. Turen fortsatte sedan till badrummet... Det här var bara början, men ni förstår nog att det hela var en smula galet, fast väldigt juligt :)

2 kommentarer:

  1. Du får väl inte "tomtar på loftet" av allt du ser? fof

    SvaraRadera
  2. verkligen märkligt, hade hon annonserat ang detta, tog hon betalt, känns som ett konstigt jippo hos en konstig person, men förståss annorlunda!

    Kram syster mia

    SvaraRadera