torsdag 1 december 2011

Kanadensiska julkakor 2

Idag skulle jag och Tash egentligen ut och springa, men vi ändrade planerna lite och tog en cookie-night istället! Tash bakade en jättegod seg och kladdig kaka med kondenserad mjölk, choklad och kokos i. Jag gjorde sugar cookies och testade våra nya kakformar! Sen hjälptes vi åt att glasera och dekorera kakorna.
Julfina kakor. Dessa ser mycket juligare ut än mitt förra försök att baka julkakor tidigare idag. Fast risken att de här kakorna är på tok för söta, är ganska stor, de är ju nästan dränkta i glasyr!
När man bakar julkakor i Kanada ska man visst ha mössa på sig (?), så plötsligt fann jag mig själv sittandes i en älgmössa, H hade en rysk minkmössa och T en vintermössa. Vilken härligt knasig familj jag bor i! :)

2 kommentarer:

  1. ser i alla fall smarrigt ut. kommer nog ett paket på posten snart med glöggkryddor.
    Kram syster mia

    SvaraRadera
  2. Har ni alltid glasyr på era kakor? Sött och gott! Mästerligt bakade. Här har det inte blivit några kakor ännu. fof

    SvaraRadera