tisdag 6 december 2011

Julstök

Gårdagskvällen passerade som tur var i mycket bättre stil än dagen. Massor av mysigt julfix, som julgransinköp, chinese take-out i soffan och pepparkaksbak! Här kommer en bildkavalkad från kvällen!

 Vi besökte en julgrans-marknad. Här fanns träd i alla storlekar och former!
Daniels första julgransinköp! Och mitt med för den delen :)
Min fina kanadensiska familj
Daniel och jag
 Julgranen måste ju stå stadigt
 Fina Amanda kom förbi på kvällen för pepparkakshus-bak! Degen jag förberett var inte längre bara svart och illaluktande, utan nu hade den dessutom torkat och stelnat... Fast inte ska man ge upp så lätt! Genom lite fixande och trixande fick till slut ur den ur bunken i alla fall :) Jag och Harold hade gjort en kartong-mall över Tashias stuga i Ontario, som jag försökte göra hus av. Nu ligger tolv stenhårda hus-delar på köksbänken, förhoppningsvis kommer det att bli en stuga så småningom!
Amanda körde på den kanadensiska stilen och byggde en igloo! Fast hon använde sugarcookie-deg istället för min svarta klump... 

Jag gillar kvällspyssel!

1 kommentar: