söndag 25 december 2011

Julafton!

Imorse öppnade jag sista luckan i min chokladkalender, vilket betyder att det nu officiellt är jul!
 Myste i pyjamasen ända fram till lunch idag, men så är det ju också julaftonsmorgon. Spännande med min första cristmas stocking! Det var fylld till brädden med olika paket och treats :) Plus paket under granen.Tack snälla alla jultomtar (både svenska och kanadensiska)! Min favorit var nog mina indian läder-moccasiner, gjorda av riktiga indianer :)
 Mysiga julmorgon! Vi hade eldstads-kanalen på på teven, granen glittrade och Daniel var så excited över alla klappar!
 På eftermiddagen tog jag ett julaftonsdopp! Första simturen på julafton, väldigt kallt men skönt ändå :) Det är något speciellt med kalla dopp!
 D var nog bättre klädd för vädret på stranden än jag, det var kallt, blåsigt och regnigt.

Julaftonen avslutades med fondue-kväll (tre olika sorter!) med några av familjens vänner och lite julmusik nere i kyrkan. Det var en annorlunda julafton, men jag hade ändå väldigt roligt. Tidigt imorgon bitti flyger vi mot Toronto, Ontario, på andra sidan Kanada för jullov. Det ska bli jätteroligt, ser verkligen fram emot det!

1 kommentar:

  1. Tufft med ett dopp på julafton. Antar att du inte behövde markera plats på stranden kvällen innan med en handduk...

    Hemma i orkanens Jämtland nöjde vi oss med kaffe med dopp.

    God Jul!

    D

    SvaraRadera