onsdag 7 december 2011

Wednesday-walk

Denna veckas Wednesday-walk gick till West Van, för en promenad längs the seawall. Trevligt att städerna ligger så nära varandra här att man kan ta bussen till en annan stad bara för en promenad! Det blev en väldigt mysig promenad, det är alltid lika trevligt att träffa tjejerna och prata :) Det var Stine, Anette och jag som gick den här veckan, egentligen skulle Margot också följa med, men hon har börjat att förbereda sig inför tidsskillnaden för resan hem över jul, och går därför och lägger sig tidigt på kvällen :)
 Lite småkyligt var det ute. Jag och Stine med fina Lions Gate Bridge i bakgrunden ( okej då, jag erkänner, jag stod på en stock för att verka längre, jag är less på att alltid vara den kortaste!)
 Vi testade gungorna :)
 Sen kom  vi till en jättestor julgrans-utställning. Olika företag hade dekorerat olika granar. Det var roligt att se! Exempelvis var bibliotekets gran pyntad med massa bokstäver och bibliotekskort och brandmännens gran var full av leksaksbrandbilar, en par sotiga stövlar och en gammal brandmanna-hjälm (det du Amanda, där skulle du varit!)
En väldigt kanadensisk gran :) Det återstår fortfarande att se hur vår gran här hemma ska kläs... Det är så spännande att fira jul i ett annat land!

1 kommentar: