onsdag 7 december 2011

Pepparkakshus 2

Idag fortsatte jag och Amanda byggandet. Vi fyllde köksbordet med massor av godis och glasyr, och började dekorerandet.
 Jag glömde bort att skära ut fönster, så jag fick måla dem med glasyr på väggarna istället...
 Färdigdekorerat, nu väntar bara ihop-limmning! Någon visade sig vara lättare sagt än gjort. Oj, vad jag trixade innan alla bitar satt ihop.
Huset är klart! Kändes väldigt avancerat att bygga ett hus i sluttning, men ska det likna stugan i Ontario så ska det. Nu är jag lite less på kristyr och smarties, så dekorationerna ute väntar jag nog med tills en annan dag... :)

4 kommentarer:

  1. Men va fint du gjort, skulle vinna vilken pepparkakshustävling som hellst!
    Kram Syster Mia

    SvaraRadera
  2. Wooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooow.

    SvaraRadera
  3. Vilken designer du är! Jättefint! fof

    SvaraRadera
  4. I'm writting an article about MY Gingerbread House... I think you're gonna laugh :)

    SvaraRadera