söndag 4 december 2011

German cristmas market

Igår testades den tyska julmarknaden här i Vancouver. Det var roligt att se, men den kan inte på några sätt mäta sig med julmarknader i Sverige. 
Jamtlis julmarknad (på bilden 1/100 av hela marknaden), det är ju så en riktig marknad ska vara; med nästan 1000 utställare, snö, eldar som brinner, hästdragna slädar, hundspann, tomtar, julgranstävling, backar för kälkåkning, körer och uppträdanden på olika scener, glögg och knäck-klubbor... Det är julmarknad för mig!
Jag och Stine på julmarknad i Vancouver
 Julmarknaden här hade inte ens en riktig julgran, utan plastgran-girlanger uppsatta på en granformad ställning :)
 Såklart måste karusellen testas! Det var faktiskt jättekul! Jag skrattade så jag fick ont i magen, medan vi guppade upp och ner, runt runt :)
 Inte ens en två-åring skulle kunna tro att den här tomten var riktig...


Gospelkör som sjöng julmusik :)

Jag blev inte särskilt imponerad av den kanadensiska julmarknaden, men det var ändå roligt att se :) Har ni varit på någon julmarknad än?

1 kommentar:

  1. Vilken överraskning! Någonting som inte är bättre i Vancouver än i lilla Sverige! Tur! fof

    SvaraRadera