onsdag 21 december 2011

På äventyr i Whistler - Söndag

Långhelgen i Whistler var helt otrolig! Både eftersom Whistler är ett sånt mysigt och äventyrligt ställe, men kanske framför allt eftersom jag och Stine alltid har så roligt när vi är tillsammans! Tänk vilken tur jag (och alla andra Vancouverites) har som bor så nära ett sånt ställe som Whistler, två timmar med buss så är man framme. Fler besök i Whistler kommer det säkerligen att bli!

Än har jag inte alla bilder från helgen, men här kommer i alla fall en berättelse om söndagens äventyr:

Alla som känner mig i Vancouver vet att jag gillar DAVIDsTEA, a lot.  Det är svårt att gå förbi tebutiken utan att gå in och provsmaka dagens te, eller köpa med sig en ny tesort hem. Jag blev så glad när jag såg att det fanns en DT även i Whistler, ni kan kanske förstå att det blev en hel del besök där den här helgen... Och en hel del julklappar inköpta :)
Efter Starbucks hot chocolate i sängen på söndagsmorgonen, var vi redo för nya äventyr. Vi tog kabinbanan upp till toppen av Whistler Mountain. Vilken utsikt! Snötäckta berg åt alla håll, blå himmel och strålande solsken. Det var så vackert!
Snölek :)
Visste ni att jag gillar vintern?
Fina Stine på toppen
Vi tog världens längsta kabinbana, peak2peak, med glasgolv till Blackcomb mountain. 
Lite läskigt var det allt, fast mest roligt!
Vi såg solen gå ner över bergstopparna, innan vi åkte ner till byn igen.
På kvällen tittade vi på en fire & ice-show
Skidåkare och snowborders i världsklass hoppade genom en ring av eld och gjorde olika trick. Imponerande!
Fireworks!
Vi hade en fireplace i vår lägenhet, fast den användes mest till att torka vantar. En gas-kamin med glasruta framför kan man ju inte ens grilla marshmallows på... Fast vi försökte :)

2 kommentarer:

  1. Mysiga vinterbilder. Tror bara vi kan överglänsa Whistler på en punkt. I vår kamin i stugan brinner riktiga vedträd. The original way. I övrigt verkar Whistler häftigt.

    D

    SvaraRadera
  2. Härligt att du äntligen fått uppleva vinter! Och särskilt bra är det väl att slippa allt besvär man kan ha av en massa snö! Eller hur? Vi blir jätteglada när vi ser att du har så roligt och att du har fått så fina kompisar också! Kramar från ett snötyngt Norråker och Farmor och Farfar.

    SvaraRadera