söndag 4 december 2011

Söndag

Strålande solsken idag. Den här helgen hade möjligheten att bli fantastisk, men den blev ganska medioker. Daniel är fortfarande dålig, och det tar liksom udden av det fina vädret. Även om vädret är strålande så kan man inte må strålande när lilkillen är sjuk, när han rosslar när han andas, när han vägrar att äta, när han gnäller och vill bli buren hela dagen... Han är ju så liten, och det gör det så mycket svårare att se hur han lider, hur hela hans lilla kropp spänner sig när han hostar. Stackars liten. Jag mår dåligt över det, men det är inte så mycket mer att göra än att hoppas att han bli bättre snart.
 Inte ett enda moln på himlen idag 
 Harold har satt upp julbelysning! Det ser riktigt amerikanskt ut, tycker jag :) 
Jag tog en promenad till närmsta köpcentrumet oakridge, på eftermiddagen idag, och köpte lyx-te på Davids tea, garn och stickor. Nu dricker jag yoghurt och persika-te och försöker mig på att sticka ett par vantar. Ganska mysig kväll ändå :)

3 kommentarer:

  1. Åh köpte du "long life oolong"? Hehe David's Tea-nörden här. ÄLSKAR den affären!

    SvaraRadera
  2. Förresten jag har stickor och garn! Ska vi sticka ihop någon kväll, jag har glömt hur man gör, men ändå?

    SvaraRadera
  3. Ja, bilda en aupar-stickjunta, det gillar vi gamla damer! fof

    SvaraRadera