torsdag 6 oktober 2011

Barnvakts-kväll


Igår kväll var jag barnvakt till prästens två flickor, som bor i huset bredvid oss. Det var en rolig kväll, vi tittade i kartböcker och pratade om länder och resor vi gjort, och så  ritade och målade vi flaggor. Flickorna hade så kluriga och roliga tankar om världen, vad barn är härliga! Vad annorlunda det är att ta hand om äldre barn, jämfört med en bebis. Bara under kvällen lärde jag mig flera nya ord och uttryck, bara genom att prata med dem. Anna tyckte till exempel att det var 'Easy peasy, lemon squeezy' att rita svenska flaggan :)

2 kommentarer:

  1. Vill du hellre ta hand om äldre barn?

    SvaraRadera
  2. Hehe,på tal om det! Easy peace, lemon squeezy skulle man kunna säga att det är att göra vanilj- och citroncheesecake! Jag har receptet på precis den underbara bröllopstårta vi fick på Elin och Stefans bröllop! Bakade den igår och bjöd på den idag! (jättestora bitar gjorde jag, men alla åt upp ändå-jag ser det som bra betyg!) :) KRAMAR! Hoppas du har en bra thanks giving!

    SvaraRadera