fredag 28 oktober 2011

Världens sämsta au pair

Jag vet att alla någon gång gör misstag, men kanske inte lika dumma som mig. Jag tvättade en filt igår och stoppade den sedan i torktumlaren. När jag insåg att filten var gjort av ull och därför inte alls borde vara i torktumlaren var det redan för sent... Så nu har H och T en jätteliten filt! Det var inte vilken filt som helst heller, utan en hemgjord bröllopspresent. Hur kan man vara så dum? Jag är jätteledsen över den förstörda filten, men oavsett hur dum jag känner mig kommer den ju aldrig bli bra igen...

Nu känner jag mig som en värdelös au pair...

3 kommentarer:

  1. Hej Ylva! Det känns som att du kan behöva en vän just nu. Trots att du redan vet att det egentligen var ett världsligt misstag, att T och H förlåter dig och att det kunde ha hänt vem som helst, så behöver alla någon som säger: Det gör ingenting, minst hundra gånger innan det känns halvbra igen. Jag förstår dig, men det är ju gjort, försök att glömma det, sånt där händer och det kunde ha varit värre! Du är en jätteduktig au pair och jag är säker på att det här inte ändrar den saken. (en au pair är dessutom inte till för att tvätta yllefiltar, utan för att ta hand om barn, vilket du gör bättre än någon annan!) Jag googlade "världens sämsta au pair":

    Världens sämsta au pair IGEN
    Det är verkligen underbart att komma hem till en lyckligt ovetandes Sally och berätta att man kraschat hennes bil.
    Okej, nu är det ju faktiskt så att jag överdriver eftersom att det inte finns en endaste skråma på min bil. Och knappt något på den andra heller. Det kan bero på att det gick i ungefär 1 km/h på en parkering när jag backade ut bilen. MEN ÄNDÅ. Det blev en liten liten buckla och jag skäms ihjäl.
    Sally lyckas som vanligt få mig att inte känna mig så dålig med att berätta om alla gånger det hänt för henne, Bob och andra nannies de haft. Så hon brydde sig inte ett dugg utan skojade bara bort det. Hon sa ungefär såhär: Det enda viktiga för oss är att du och barnen är okej, allt som är ersättningsbart fixar vi! Hon är rätt go :)


    Läste också om en au pair som inte var uppmärksam och yngste pojken dök upp utan lugg och allt hår i en pappkartong... snyggt! :)

    Jag vet inte om det här fick dig att må bättre, men du får försöka tänka att det var ju faktiskt bara en filt... Gåvan de fick och den fina gesten finns ju alltid kvar, oavsett om själva filten är lite annorlunda.. :)

    Stor KRAM från en dag i tårar och tårta

    SvaraRadera
  2. Ylva, we feel that you are the world's best au pair! Daniel is happy every day, he has wonderful adventures with you, we enjoy good conversations, yummy treats and a happy smile every day. And on top of that, you even do wonderful things like keep our home clean and happy. Having you join our family has been the best decision that we could have made. So, dry your tears and really know that the blanket is such a little thing - what is huge is everything else that you bring to our home.

    SvaraRadera
  3. Det finns alltid två sidor att förhålla sig till. Den negativa i detta fall är rätt självklar. Filten krympte rejält och är inte sig lik. Den positiva, att fokusera på, har två komponenter. 1. Lärande. Det är mycket troligt att du fortsättningsvis blir bättre på att bedöma filtar som ska tvättas. Kanske en av de mest uppmärksamma i Vancouver! 2. Filten blir mycket lättare att ta med. Tänk så liten plats den tar!

    D

    SvaraRadera