tisdag 25 oktober 2011

En underbar dag!

Idag har jag och Daniel haft en perfekt höstdag! Jag är äntligen frisk (åtminstone nästan), vädret har varit strålande och livet har bara känns så trevligt! 

Ibland är det skönt att ha något planerat för dagen, till exempel en playdate, men ibland är det så trevligt med helt oplanerade dagar också. Idag var en sådan dag. Det är en så härlig känsla att vakna upp på morgonen och veta att man har en hel dag att fylla med äventyr och roliga saker! Eftersom vi kan ta med lunch och mellis och Daniel kan sova i barnvagnen, så behöver vi ju inte egentligen vara hemma förrän klockan fyra eller fem på eftermiddagen, så det finns mycket utrymme för spontana utflykter. Life is good!

Jag ska beskriva dagen för er lite närmare:
Efter frukosten tog Daniel sin nap, jag plockade undan i köket, pluggade lite franska, vek kläder och förberedde lunch att ta med. När Daniel vaknade myste vi i soffan i en stund, åt förmiddags-mellis, tog på kläder och lekte med hans leksaker. Sen packade jag ner allt i vagnen (man behöver mycket saker när man är liten!) och vi gick mot busshållplatsen.
 Vilken utsikt från busshållplatsen va? Jag slutar aldrig förundras över att man alltid kan se bergen här! Vi tog bussen mot downtown. Daniel älskar bussen, det finns så många människor att titta på och le mot där :)
Daniel busar i spegel i ett provrum. Vi tog en sväng på ett köpcentrum och jag köpte min första långärmade tröja här :) Har varit lite väl optimistisk och mest haft t-shirt hittills... Men nu börjar det bli kallt...

Sen gick vi till det gigantiska biblioteket! Vi lämnade tillbaka böcker, lånade massa nya böcker och Daniel lekte i lekhörnorna med några andra barn. Efter bibblan åt vi lunch i solen på Library Square :)
Efter lunch somnade Daniel, och jag gick över en av broarna från downtown för att komma till strandpromenaden på andra sidan. Är inte utsikten från bron otrolig!
 Medan Daniel sov gick jag längs stranden och bara njöt av det fina vädret och utsikten
 Sen lekte vi på stranden! Det är nog en av Daniels favoritsaker, att leka i sanden och med stenarna. Daniel hittade ett krabb-skal som han tyckte var jätteroligt att leka med! Fast jag tyckte den var lite läskig så jag slängde iväg den efter en stund :)
 Härliga unge!
Vi promenerade hela vägen hem, vädret var ju så fint! På vägen hem gick vi förbi världens mysigaste gata, där marken var helt täckt av gula lönnlöv! Vi stannade såklart till och lekte i löven i stund :) Det var en nöjd och glad kille som kastade löv i luften!

På kvällen var det dags för franska igen, och den här veckan förstod jag det mesta av vad vår lärare sa! Vilken härlig känsla det är!

En väldigt trevlig, fast inte ovanlig, dag här i Vancouver.

3 kommentarer:

  1. va roligt du ser ut å ha de på dagarna! och de ser ju jätte fint ut där!! skulle ja haft råd skulle ja ha åkt dit. känns som när man läser va du ha gjort på dagarna så bleknar de man själv har gjort

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder! Tänk vad roligt för familjen att ha kvar alla dina foton och dina berättelser som hör till, de kommer ju alltid att finnas här på Internet! Det är inte alla små barn som får så här fina fotoalbum, med foton från nästan alla dagar från första året! :) Och kul för dig att kunna titta på också förstås ;) Jag kan meddela att det regnar i Östersund också idag! Nu ska jag strax iväg på Törners för att lära mig göra latte, det är inte så lätt som det ser ut! :) KRAM, vi hörs!

    SvaraRadera
  3. Återigen en lockande propaganda för Vancouver. Verkar vara en av världens vackraste städer. Minns du vem som tipsade om Kanada?
    Själv hemma efter två dagar med konferens och möten i Stockholm. Blir nog lite helgjobb på kontoret. Hyfsad kontrast mot förra helgen...

    D

    SvaraRadera