fredag 28 oktober 2011

Queen Elizabeth park

Jag gillar att ta långa promenader, och här där det finns så många nya vägar att testa är det extra roligt! Igår tog jag och Daniel en promenad till Queen Elizabeth Park. Det finns så många olika parker att välja mellan! Queen Elizabeth är en av de mindre parkerna här, fast stor i svenska mått mätt. I de två största parkerna här i Vancouver, Stanley Park och the Endowment Lands, ska man helst inte gå i ensam, tyvärr, för annars skulle jag gärna promenera där... Men det sägs att det bor hemlösa i tält där inne och så finns det coyotes och andra vilda djur där, så därför väljer jag och Daniel andra parker för våra promenader.  
På promenad i parken. På bara några veckor har Daniel lärt sig att gå snabbt och stabilt!
 Kramar en sten :)
Vi matade ankorna i dammen, roligt tyckte Daniel! Fast sen såg jag en skylt om att all matning var förbjuden...  Tur att ingen annan var där samtidigt som oss :)

1 kommentar:

  1. Det är inga ankor, det är ju gräsänder Ylva, det vet du ;) MALLARDS på engelska :)

    SvaraRadera