söndag 2 oktober 2011

Gudstjänst

Här bor jag :) Det måste vara det coolaste stället man kan bo på, ovanpå en kyrka. Jag skulle nog inte alltid vilja bo såhär, men för ett år är det perfekt! Varje dag senaste månaden har jag hört musik, körsång och andra spännande ljud nerifrån kyrkan, så i morse bestämde jag mig för att undersöka det hela lite närmare, så Tashia och jag gick ner för att titta på en gudstjänst. Det var intressant och fint, ganska lika som hemma, fast kören var otroligt bra! En av sakerna som var annorlunda var när de skulle ta nattvarden, de fick de inte oblat och vin, utan istället limpa och juice :) Jag är glad att jag fick vara med om en kanadensisk gudstjänst, när man bor i en kyrka borde man ju gå i kyrkan en gång i alla fall, tycker ni inte?

1 kommentar:

  1. men va konstigt med limpa och juice.. vi vill oxå höra när dom sjunger, du måste ju filma!

    /Björn

    SvaraRadera