lördag 15 oktober 2011

Vilse i pannkakan


Idag tog jag en långpromenad här, i downtown, när vädret är såhär fint måste man ju passa på att vara ute! Jag gick såklart vilse i stan, men vad annars kan man förvänta sig från mig :) Om jag skulle bli helt lost kan jag ju alltid ringa H eller T för vägbeskrivning, men än har jag klarat mig :) Jag undrar hur länge det kommer ta innan jag slutar gå vilse? Till slut borde jag väl lära mig att hitta här också? Efter en förvirrande tur bland höghusen gick jag längs med stranden och njöt av solen, då jag plötsligt fick se min första levande säl! Den tittade upp med huvudet ovanför vattenytan och plaskade lite med fenorna, som för att säga hej. Så söt!

1 kommentar:

  1. Utan tvivel en säl-sam upplevelse!
    Hitta utan GPS? Det gäller att hela tiden hitta riktpunkter; ett högt hus med konstig form, en skojig fasad, en giraff, ett brinnande träd etc. Gammalt norrländskt ordspråk...
    Kan kvitta med att det varit en kanondag i Östersund också. Lugnt, klarblå himmel, strålande sol, snöpudrade fjäll etc.

    Ha det bra!

    D

    SvaraRadera